Deklaracja dostępności Szkoły Podstawowej w Szczenurzy
Szkoła Podstawowa w Szczenurzy zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Szkoły Podstawowej w Szczenurzy.
Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
- Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- filmy nie posiadają napisów dla osób niesłyszących;
- zamieszczone dokumenty w formie skanów i brak ich odpowiedników w formie dostępnej lub brak odwzorowania ich treści w stronie internetowej;
- treści niesformatowane zgodnie ze standardem dostępności;
- niektóre zdjęcia z wydarzeń nie posiadają pełnych opisów alternatywnych;
- część plików nie jest dostępnych cyfrowo
Wyłączenia
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności
- filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia:
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
- Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Wioletta Malek.
- E-mail: sekretariat@szkolaszczenurze.pl
- Telefon: 596663117
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Dyrektor Szkoły Podstawowej w Szczenurzy
- Adres: Szczenurze, ul. Szkolna 2, 84-360 Łeba
- E-mail: sekretariat@szkolaszczenurze.pl
- Telefon: 598663117
- Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich
Dostępność architektoniczna
1. Do budynku szkoły prowadzą trzy wejścia, które nie posiadają schodów, istnieje możliwość wjazdu osoby niepełnosprawnej.
2. Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
3. W budynku nie ma windy.
4. Dla osób poruszających się na wózkach dostępne są korytarze i pomieszczenia na parterze.
5. Na parterze i na pierwszym piętrze budynku znajdują się toalety dla osób niepełnosprawnych.
6. Na terenie szkoły są miejsca parkingowe.
7. Do szkoły może wejść osoba z psem asystującym i psem przewodnikiem.
8. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
9. W szkole nie ma możliwości skorzystania z tłumaczy języka migowego.
Udogodnienia
Strona internetowa posiada następujące ułatwienia: podwyższony kontrast (czarne tło, żółte litery), możliwość powiększenia wielkości liter na stronie, mapa strony, focus wokół elementów nawigacyjnych.