Zabawy logopedyczne:)
Otwórz link do ćwiczeń.
https://view.genial.ly/5ea72aee63183e0d944b885a/interactive-image-logopedia-online-na-wiele-sposobow
https://view.genial.ly/5e86127feee04a0dac9c405a/interactive-image-logopedia
28 maja 2020 r.
Dzisiaj trochę zakręcone ćwiczenia. Wystarczy, że klikniesz link lub skopiujesz go do przeglądarki.
Udanej zabawy:)
Zakręć kołem i wykonaj ćwiczenie:
https://wordwall.net/pl/resource/1007337
Następnie wykonaj ćwiczenia oddechowe:
https://wordwall.net/pl/resource/1283919
Powtórz słowa:
https://wordwall.net/pl/resource/1052599
21 maja 2020 r.
Witam!
Na zajęciach logopedii powtarzamy ćwiczenia, które pojawiły się wcześniej. Proszę korzystać z platformy mimowa.pl i miniminiplus.pl. Do tych zajęć dołączam kartę pracy. Jeśli masz możliwość to poproś rodziców o wydrukowanie tej karty.
źródło: www.brzeczychrzaszcz.pl - tam znajdziesz inne, ciekawe karty pracy oraz ćwiczenia. Zachęcam do zabawy i systematycznych ćwiczeń:)
14 maja 2020r.
Ćwiczenia oddechowe
-
Dziecko powinno wdychać powietrze przez nos, a wydychać przez usta- taki tor oddechowy zapewni prawidłowy rozwój i funkcjonowanie aparatu artykulacyjnego.
-
Dzieci, które oddychają przez usta, mają je cały czas otwarte powinny odwiedzić poradnię laryngologiczną.
-
Obserwuj sposób oddychania swojego dziecka podczas snu.
-
Artykulacja (mówienie) powinna odbywać się na wydechu.
To kilka propozycji ćwiczeń oddechowych:
- Dmuchanie baniek mydlanych:
- długo – krótko – długo
- słabo – mocno – bardzo mocno
- Tak, żeby dziecko mogło zobaczyć siłę wydechu
- Wąchanie kwiatów
- kolorowych mydełek i pustych opakowań po perfumach. Mogą to być owoce, warzywa, płatki, itd. Można bawić się w rozpoznawanie zapachów.
- Ćwiczenie polega na wdychaniu powietrza nosem, a wydychaniu ustami. Można konfigurować tak jak w poprzednim ćwiczeniu.
- Zawody statków, piórek, papierków
- z papieru lub kory możemy zrobić maleńkie stateczki, którymi możemy się bawić np. w wannie lub przy stole. Można dmuchać na piórko lub kawałeczek papieru:)
- Zachęcam do poprzednich ćwiczeń na mimowa.pl lub miniminiplus:)
7 maja 2020 r.
Otwórz załącznik i dowiedz się, jakie czekają Was zadania:)
29 kwietnia 2020r.
Ćwiczenia logopedyczne dla przedszkolaków:)
Drogi Rodzicu,
Przysiądź z dzieckiem i pobaw się ćwiczeniami razem z nim. Ćwiczenia powtarzajcie kilka razy. To mogą być radosne zabawy:) Wspólnie naśladujcie dźwięki.
1. „Rymy w zagrodzie”
Wiersz ten można wykorzystać do ćwiczeń słuchowych. Zadaniem dziecka jest odgadywanie brakujących rymów ( słowa w nawiasach).
Raz na grzędzie bura kurka
nastroszyła swoje...( piórka)*
Inna kurka głośno gdacze
Żółta kaczka pięknie…(kwacze).*
Baran po swojemu beczy,
koza w kozie z żalem…(meczy).*
Gniady konik w stajni hula,
pszczółki lecą wprost do…(ula).*
traktor w polu głośno huczy,
a na łące krówka…( muczy)*
gdy wróbelki nam ćwierkają,
dzieci rymy…( dobierają).*
W miejscach oznaczonych gwiazdką (*) dzieci odgadują brakujące rymy.
2. Ćwiczenie usprawniające narządy artykulacyjne - wierszyk: „Gimnastyka”:
Rodzic mówi wierszyk a dziecko wykonuje ruchy języka opisane w wierszu.
Na początku jest rozgrzewka,
Językowa wprzód wywieszka,
Cały język wyskakuje,
Wszystkim nam się pokazuje,
W dół i w górę,
W lewo, w prawo.
Pięknie ćwiczy!
Brawo! Brawo!
Język wargi oblizuje, pięknie kółka wykonuje.
Popatrzymy do lusterka,
Jak się język bawi w berka.
Kto spróbuje z miną śmiałą,
Zwinąć język w rurkę małą?
Język ząbki poleruje
Każdy dotknie i wyczuje…
Może uda się ta sztuczka.
Trzeba uczyć samouczka.
3. Zabawa fabularyzowana: „Król wiatrów”- podczas opowiadania przez rodzica/opiekuna dzieci chodzą z berłem po pomieszczeniu i naśladują szum wiatru, różnicując natężenie głosu.
„ Za siedmioma lasami, na ogromnej górze mieszkał król wiatrów. Na wiosnę zlatywał z góry i szumiał łagodnie: szszsz…, by nie postrącać płatków z kwitnących drzew. W lesie najczęściej leżał na swym łóżku i obserwował bawiące się dzieci w pobliskim przedszkolu. Szumiał tylko wtedy, gdy chmury zbierały się nad placem zabaw, by je rozpędzić, lub wówczas, gdy słońce za mocno piekło i dzieciom było bardzo gorąco: wtedy też szumiał lekko: szszsz. Gdy nadchodziła jesień przeganiał czarne, kłębiące się listopadowe chmury, szumiąc groźnie: szszsz. Najwięcej jednak hulał o świcie podczas mroźnych, srogich zim i wołał: szszsz! Zaglądał przy tym do okien, by zobaczyć, jak bawią się dzieci w domach i przedszkolach. Stukał w okienka, jakby wywołując dzieci na dwór. Ale one wolały zostać w ciepłym pokoju i tylko przez szybę przyglądać się tańcom wiatru”.
Polecam kontynuowanie zabaw z platformą mimowa.pl. Wybierz dowolne zabawy i ćwicz zgodnie z poleceniem.
Literatura:
-
Skorek E. M:100 tekstów do ćwiczeń logopedycznych. Wyd. Harmonia, Gdańsk 2008.
-
Tońska – Mrowiec A:Języczkowe przygody i inne bajeczki logopedyczne. Wyd. Harmonia, Gdańsk 2007.
Źródło: http://www.ppp-tomaszow.pl/
Witam Was:)
Rozpoczynamy nasze ćwiczenia gimnastyką buzi i języka. Wykonuj je przy lusterku.
Skopiuj link w przeglądarkę i wybierz ćwiczenia z grupy, do której należysz.
Wykonuj kilka powtórzeń.
Gimnastyka – rozgrzewka artykulatorów mowy jest dla wszystkich grup obowiązkowa.
Żabia gimnastyka buzi i języka gra online
https://www.logopestka.pl/zabia-gimnastyka-buzi-i-jezyka-gra-online/
lub
https://www.mimowa.pl/gimnastyka-buzi-i-jezyka
Wybierz jedną ikonkę. Zrób trzy powtórzenia.
Teraz przejdź do ćwiczeń:
Ćwiczenia — grupa A
https://www.mimowa.pl/seplenienie
Wybierz ćwiczenia z głoską ‘s’. Na początek odszukaj kółeczko z „Pary niby”. Dokładnie wykonaj ćwiczenia. Następnie wybierz jedno z kółeczek: lody, osa, koraliki z głoską ‘s’. Powtarzaj uważnie ćwiczenia. Pamiętaj o prawidłowym ułożeniu języka i warg.
Przy głosce ‘s’:
- buzia w uśmiechu,
- ząbki odsłonięte i zbliżone do siebie,
- język leży za dolnymi zębami.
Powodzenia:)
Ćwiczenia — grupa B
https://www.mimowa.pl/kappacyzm-i-gammacyzm
Wybierz ćwiczenia z wybraną głoską. Wybierz 5 kółeczek na jedne zajęcia. Dokładnie wykonaj ćwiczenia. Powtarzaj je głośno i wyraźnie. Powodzenia:)
Ćwiczenia – grupa C
https://www.mimowa.pl/seplenienie
Na początek odszukaj kółeczko z Pary niby. Dokładnie wykonaj ćwiczenia. Następnie wybierz jedno z kółeczek zawierające zabawy z głoskami szumiącymi (sz, cz, dż). Mogą być też ćwiczenia w opozycji, czyli s-sz, c-cz itp. Powtarzaj uważnie ćwiczenia. Pamiętaj o prawidłowym ułożeniu języka i warg.
Przy głoskach szumiących język uniesiony jest do podniebienia, a wargi tworzą kółeczko. Ząbki są odkryte. Pamiętacie, prawda? Powodzenia:)