Skocz do głównej treści strony
Szkoła Podstawowa w Szczenurzy

Koło przyrodnicze

Na zajęciach Z koła przyrodniczego uczniowie wykonują przede wszystkim  doświadczenia tematyczne i eksperymenty badawcze. Uczą się obserwacji i wyciągania wniosków z ich przebiegu. Dzieci poznają przyrodę w sposób aktywny, twórczy i dociekliwy, tym samym przełamywane są pewne zachowania, takie jak trema, wstyd, czy lęk przed wystąpieniami na forum grupy. 

Tematyka zajęć dotyczy między innymi obserwacji mikroskopowych, budowy prostych modeli przyrodniczych, właściwości substancji wokół nas i ich wykorzystania w życiu codziennym.

Cele zajęć:

- wykonywanie przyrodniczych doświadczeń tematycznych i eksperymentów badawczych,

- obserwacja i wyciąganie wniosków z ich przebiegu, analiza procesów fizycznych/ chemicznych/ biologicznych/ geograficznych zachodzących w przyrodzie,

- pogłębianie dotychczas zdobytej wiedzy przyrodniczej, rozwijanie kompetencji w zakresu nauk przyrodniczych

CELE EDUKACYJNE

GŁÓWNE:

  1. Zainteresowanie światem przyrody oraz rozbudzenie pasji poznawczych.

  2. Motywowanie uczniów do poznawania przyrody w sposób aktywny, twórczy, dociekliwy i wytrwały.

  3. Budowanie naukowego podejścia do rozwiązywanych problemów.

SZCZEGÓŁOWE:

  1. Zachęcanie i wdrażanie do prowadzenia prostych prac badawczych.

  2. Uświadomienie uczniom, że zjawiska przyrodnicze można przedstawić modelowo za pomocą doświadczeń.

  3. Kształcenie i doskonalenie umiejętności:

- planowania i prowadzenia obserwacji oraz eksperymentów przyrodniczych, a także ich dokumentowania ,

- interpretowania wyników doświadczeń, formułowania spostrzeżeń, wniosków,

- planowania i organizowania własnej nauki,

- współdziałania w zespole, skutecznej komunikacji,

- posługiwania się sprzętem laboratoryjnym i korzystania z przyrządów obserwacyjnych, pomiarowych w sposób prawidłowy i bezpieczny,

- posługiwania się technologią informacyjną, encyklopediami, atlasami, programami multimedialnymi.

4. Dostrzeganie związków przyczynowo - skutkowych zachodzących między działalnością człowieka, a stanem środowiska.5. Poszerzenie wiedzy uczniów z wybranych działów tematycznych.

5. Uczenie przełamywania pewnych zahamowań (tremy, wstydu, lęku) np. poprzez prezentacje wyników własnej pracy bądź pracy grupy na forum szkoły.

6. Rozwijanie poczucia własnej wartości poprzez możliwość osiągnięcia sukcesu.

#FunduszeEuropejskie

#FunduszeUE

 

Grafika 1: Koło przyrodnicze
Grafika 2: Koło przyrodnicze

Przejdź do góry strony