Cele zajęć:
- rozwiązywanie prostych zagadek logicznych, sterowanie ruchami robotów za pomocą kodów,
- rozwijanie u uczniów kompetencji cyfrowych,
- kształtowanie umiejętności programowania komputerowego,
- nabycie umiejętności opracowywania algorytmów,
- zdobycie umiejętności tworzenia prostych programów, gier, animacji,
- tworzenie stron internetowych,
- rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, intuicji, wyobraźni i wnioskowania,
- zwrócenie uwagi na przestrzeganie reguł prawnych określających zasady korzystania z oprogramowania i danych komputerowych.
Założone cele są realizowane poprzez zadania mające przede wszystkim charakter praktyczny. Są to ćwiczenia przy użyciu robotów i komputerów, poprzedzone krótką pogadanką wprowadzającą, pokazem, instruktażem lub prezentacją. Uczniowie tworzą algorytmy, aby sterować robotami lub postaciami w programie Scratch. Ponadto poznali jak tworzy się strony internetowe w języku HTML.
#Fundusze Europejskie
#FunduszeUE