Celem zajęć jest wzmacnianie mocnych stron uczniów, korygowanie deficytów uczniów oraz ćwiczenia analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej, ćwiczenia w czytaniu, poprawnym rozumieniu tekstu. Na zajęciach uczeń otrzymuje pomoc w przezwyciężaniu trudności w opanowaniu określonych umiejętności. Nauczyciel stwarza też uczniom możliwości wszechstronnego rozwoju umysłowego, emocjonalnego i społecznego, budowania adekwatnej samooceny.
Główne cele terapeutyczne:
1. Poprawa komunikacji interpersonalnej, kształtowanie umiejętności pracy w grupie
2. Eliminowanie konfliktów przez uczenie sztuki kompromisu i kształtowanie takich cech jak cierpliwość, wyrozumiałość wobec innych.
3. Niwelowanie napięć emocjonalnych.
4. Kształtowanie poczucia odpowiedzialność i obowiązkowości.
5. Doskonalenie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych.
6. Praca nad poczuciem własnej wartości.
7.Uświadomienie uczniom ich mocnych stron i uczenie bazowania na nich w codziennym życiu.
8. Wdrażanie do samodzielnej pracy.
9. Motywowanie do podejmowania zadań o różnym stopniu trudności.
10.Usprawnianie funkcji percepcyjno- motorycznych na materiale ortograficznym.
11. Wypracowanie nawyków poprawnego pisania i czytania ze zrozumieniem.
#FunduszeEuropejskie
#FunduszeUE